Room 17

Room 17

11 juni 2010








Hal
 
Een doorkijkje in de hal. Zwart witte plavuizen op de vloer, en rechts de deur naar de woonkamer. De jassen aan de kapstok hangen er vooral voor de sfeer, want de hal wordt maar weinig gebruikt. Schoenen, jassen en tassen liggen meestal bij de andere entree in de bijkeuken . Reuze handig z 'on tweede entree, want op die manier blijft het lekker netjes in de hal. De witte trap is een ramp, mooi om te zien maar elk kruimeltje en stofje zie je liggen, en de traptreden zijn erg gevoelig voor beschadigingen. De leuning heb ik al twee keer moeten schuren en verven omdat mijn pubers hem stiekem als glijbaan gebruiken. Maar daar heb ik nu iets op gevonden: Wie er vanaf sjeest moet twee euro per glijbeurt betalen. Gaat vast prima werken :-)

27 opmerkingen:

galvanized garden zei

Love those floors! Have a great weekend...

Loveforpiemonte zei

Hahah ja je kan nog rijk worden zo! Maar even serieus.. ik hou van wit, zwarte plavuizen vind het zo tijdloos en mooi dat ik nog niet snap dat ik daar niet voor heb gekozen!
Ik wens je een heel fijn weekend,
Groetjes Madelon

Anoniem zei

Prachtige hal heb je toch he?
Lijkt erg op mijn hal ,alleen is de jouwe veeeeeeel groter en statiger ,ihhihi
p.s je bent wel een dure glijbaan hoor ,maar t werkt wel he?
X Amy

Jeanette zei

Hi Hennie,

Ik heb bijna vierkante ogen van het lezen van de blogs en zag op de valreep voor het slapen gaan je blog, toch nog snel even kijken. Tja, wat zal ik zeggen, je weet het al, geweldig, ik houd van je stijl en dat zal ik ook niet onder stoelen of banken steken. Over 3 weken zal ik het live gaan aanschouwen, ik verheug me er erg op. Fijn weekend en tot blogs,

Groet,
Jeanette

oma leentje zei

Het blijft een plaatje jullie huis. En ja is ook wel lekker ff glijen toch. ... Aardig spaarpotje wordt dat ,kan ik je wel vertellen. Ga je er mee doen???????/

All Seasons zei

haha wel een goede deal met je puberkinderen :)
Prachtige hal heb je en netjes. Hier is dat net zo, iedereen loopt achterom, de hal wordt alleen gebruikt om naar de boven verdieping te gaan. En de voordeur...tja misschien eens voor 'hoog' bezoek :)
Fijn weekend
groet,
Patricia

Daniëlle zei

Wat een schitterende hal! En ik heb ook een witte trap en inderdaad je ziet er alles op helaas.
Prachtige vloer en kapstok.
Groetjes
Dani

Passione Helena zei

Prachtig Henny!
Wat en sfeervolle hal. Ik vind de dubbele glazen deuren zo mooi!

Bij ons word de hal ook niet echt gebruikt, het is meer en doorloop.

Ik heb de kapstok ook niet in de hal . De hal is rustig en opgeruimd. Ik houd niet van rommelig bij binnenkomst.

Toevallig hebben wij dezelfde plavuizen in de hal;-)Alleen liggen die van ons recht haha. De trap heb ik bewust niet wit en is merantie gebleven. Al vind ik wit mooier..maar ben voor praktisch gegaan.
In ons vorig huis werd ik er ook helemal dol van de witte trap.

Ik hoop dat je zoons zich een beetje aan de afspraak houden hihi. Anders zijn ze wel snel hun centjes heen. Pubers...

Lieve groetjes, Helena

Pamela zei

Beautiful blog even though i cannot understand it!
Pamela from French Buttons

Anoniem zei

What a beautiful entry hall! I love all the black and white and the chandelier is to die for!
Have a great weekend! ~ Jo

Rozmeen zei

Goedemorgen,

Je hal is gewoon in een woord prachtig. Dat zwart witte zoo mooi! Witte trap kost idd wat moeite maar het resultaat mag er zijn!

Liefs en een fijn weekend,
Rozmeen

Gypsy Purple zei

Lovely images!!

Claudia Leertouwer zei

Ik denk dat je voornamelijk rijk gaat worden maar dat ook lekker toch!

Wat schitterend die dubbele deuren, dat ziet er zo chic uit.

Groeten,
Claudia

Claudia Leertouwer zei

Daar was ik nog een keer, gefeliciteerd meid met je vermelding in de Ariadne At Home. Wat een compliment om bij inspiratie websites vermeld te worden. Toevallig had ik net afgelopen week een kijkje genomen op je site. Wat ziet dat er fantastisch uit!

Groeten,
Claudia

Janny zei

Prachtige hal, zeg. Ik herken hem uit de Landelijk Wonen. Je hebt inderdaad zo'n prachtige stijl van inrichten. Mijn oprechte complimenten weer!
Liefs,
Janny

Home and Lifestyle zei

Geslepen als pubers zijn hi hi roetsen ze naar beneden als jij niet thuis bent!! Dus ik denk dat je er toch maar weinig aan gaat verdienen, is mijn gevoel!

Maar wat heb je een prachtige hal! Sfeervol en helemaal mijn kleuren! En leuk dat ik je webshop gisteren in de At Home zag staan, het is grappig om in de bladen medeblogsters tegen te komen die we "kennen"! Er werd overigens geen woord teveel gezegd hoor!!

Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Mayflower zei

Wat een prachtig binnenkomen is het bij jullie Hennie. Zo stijlvol ook de mooi trap met de prachtige leuning, die nodigt wel uit hihi. Ik weet dat wij vroeger thuis ook zo'n prachtige trap met bordes en leuning hadden en er menig keer van afgeleden werd hihi.
Maar als ik er 2 euro (in mijn kindertijd 4,40 guldens)voor had moeten betalen dan was dat plezier voorgoed over.
Ik wens je een fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Mijn Stijl zei

Je hebt zeker een prachtige hal, Hennie.
Een witte trap is heel erg mooi maar inderdaad erg bewerkelijk. Ik kan ook bijna elke dag de trap gaan schoonmaken. Gelukkig glijen mijn kinderen niet van de trapleuning maar ze stormen wel altijd met een boel lawaai de trap af. Volgens mij is dat ook de reden dat er altijd (voor mijn gevoel dan) stof op de treden ligt.

Twee euro per glijbeurt....ik hoop dat het gaat helpen.


Fijn weekend,
Anita

Greet Lefèvre zei

Ha ha Hennie, dit is een goed idee van jou om de kinderen te laten betalen !!!!
Zo blijft je hal proper!! Ja bij ons is dit ook zo! Andere ingang wordt meest gebruikt! Gelukkig maar!
Je hal is geweldig mooi!
Ik hou ook van het dambord patroon van de vloer! Staat heel chic hé!
Fijn weekend!
xx
Greet

lia zei

Mooie hal en fijn dat je nog een bijkeuken hebt waar iedereen binnen komt. Ik heb ook een hele licht trap en je moet er iedere dag even overheen met een doek. Maar een kale leuning vind ik weer niet erg. Heeft wel wat, maar ben benieuwd hoeveel het op gaat leveren hihi.

fijn weekend, lia

Passione Helena zei

Hallo Hennie,

Het staat in je post Lommerijke tuin..

Ik hoop dat je eruit komt..anders hoor ik het wel.

Fijne avond,
Liefs Helena

Het Hoogerhuys zei

In een woord prachtig die hal, lijkt wel een landhuis zo met die deuren. Je woont schitterend. Ik heb in mijn woning ook de trap wit laten verfen, aangezien we er nog niet wonen, moet ik nog ondervinden of ik er wel goed aan heb gedaan!
Fijn weekend, groetjes Sandra

Skafferi Med Sjöutsikt zei

Hallo!

Thank you for the inspiration, soo lovely pictures :-)

Have a nice sunday!
//Lina

jolanda zei

Geweldig mooi is jouw hal! En ik ben best een beetje jaloers hoor, het lijkt me heerlijk om een wat ruimere hal te hebben zodat je er wat leuks van kunt maken.
Ja de nadelen van zo'n witte trap daar weet ik alles van *zucht*. Wij hebben hem ook al een aantal keer opnieuw moeten schilderen omdat onze pubers bv vlak voor het naar school gaan ontdekken dat ze dat ene boek vergeten zijn en met een vaart de trap weer opvliegen (mét schoenen aan) en er nóg harder weer af. Maar ja... zo'n witte houten trap staat zo mooi hé? ;-)
groetjes jolanda

bikim zei

sooooooooooo pretty! gorgeous photos! inspiring!
happy day,
Rosa

Sandra zei

Wauw super mooie hal heb je!haha en ben je al rijk geworden van het glijden van de pubers...!

Groetjes San.

Landligt zei

Wat heb je toch een geweldige mooie ruime hal.
Genieten hoor.
Lieve groetjes Ingrid