Room 17

Room 17

9 mei 2011

Brocante Tour

 


Brocante Tour Frankrijk ( 2)



Weer thuis gekomen na een vierdaagse brocante rondreis door Noord Frankrijk. Een kofferbak vol met inspiratie en brocante meegenomen. Nog geen tijd gehad om alle mooie brocantevondsten te fotograferen, dus daarom eerst een kleine impressie van onze reis.
Drie dagen door Picardië getourd, en veel leuke brocante adressen en markten bezocht.
Ons plan om nog een dag naar Parijs te gaan hebben we laten varen,te heet ( 30 graden) en te druk. Geen punt, want Parijs hebben we al vaker gezien. In plaats daarvan maakten we een leuke trip door de driehoek Beauvais, Parijs, Senlis.
Een groene en landelijke omgeving, met veel kleine dorpjes en mooie kastelen. Eigenaresse Florence van Bed and Breakfast Le 33 gaf ons vlak voor vertrek nog een lijst met brocante adresjes mee.





 

Wakker worden in "Le 33" in Auteuil ( zie vorige blogpost).
Florence heeft haar B&B met veel sfeer en passie ingericht.
Witte houten vloeren, zandtinten, grijze muren, linnen gordijnen.
Heerlijk landelijk en nonchalant.










Als we ‘s ochtends vroeg op stap gingen moesten we eerst de oude poort ontgrendelen en de zware deuren openzwaaien






'

In de Meux, Senlis en Gouvieux zijn een aantal
leuke brocante/woonwinkels te vinden:

C ' pour l'Eternité
La Demeure Cantilienne
Le Clos Eglantine
Corniche et Pampille
Brocante de La Bruyere






Chateau de Chantilly.
In de volgende blogpost foto's van alle nieuwe brocante aanwinsten!

25 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Naar mijn gevoel ben je nét vertrokken....en je bent alweer terug!!

En ik zit nu ongelooflijk te zwijmelen bij je foto's...we hadden op de terugweg van Parijs veel beter een brocante route kunnen nemen (al ben ik waarschijnlijk hier de enige met die mening hihi)! Het ziet er in één woord SUPER uit, ook de B&B!!!

Lieve groet, Ingrid

Janny zei

O Hennie, wat een heerlijk tripje!
Brocante is niet iets dat bij mijn echtgenoot erg leeft. Die heeft er totaal geen interesse in. Jammer, maar gelukkig heeft hij genoeg andere kwaliteiten:-)
In Italië dus niet veel naar brocantes geweest maar wel erg veel andere mooie dingen gezien.
Ben benieuwd naar je aankopen!
Liefs,
Janny

Miss M zei

Oh, wat een sfeervol adres is het toch he! Ziet er zo mooi uit! Ben benieuwd naar jouw aankopen. Heb je veel kunnen scoren?
Wat ben je snel terug btw? Het lijkt wel gisteren dat je zei dat je een paar dagen weg ging op brocante-jacht :-) Maar je hebt het er dus erg fijn gehad zo te lezen.
Trouwens, ik werd door Ingrid van Home & Lifestyle getipt dat ik bij jou moest zijn over Zweden-tips. Je bent er blijkbaar weleens geweest? (Zie anders mijn laatste post maar.)

Groetjes, Marjolijn.

Claudia Leertouwer zei

Mijn ouders hadden destijds een huis in Ste Cecile (op de grens van Nord pas de Calais en Picardie). Eventjes een gevoel van weemoed bij het zien van je foto's...

Hannekie(Sisterly) zei

wow...zwijmel..wat heerlijk..wat ziet het er allemaal perfect uit..wie weet ooit..weer iets op mijn "ooit ga ik dit doen" lijstje.
ben benieuwd wat je allemaal meegenomen hebt
liefs hannie

lia zei

Wat ziet dat er toch mooi uit.
Ben ook heel benieuwd wat je gekocht hebt.

lieve groet Lia

Daniëlle zei

Je bevond je in een prachtige omgeving zo te zien! Dat kasteel hebben wij ook ooit eens bezocht, grappig!
Ben erg benieuwd naar je vondsten.
Fijne avond,
Dani

Unknown zei

WHOOPIE!! NOG zo'n mooie post in het vooruitzicht!!!!! jullie moeten genoten hebben...EN sjoppen en Frankrijk.....mèn!!

Liefs,
Lynda

Jolanda zei

We gaan deze zomer een weekje fietsen bij de Loire, ik ga je adresjes opslaan, wie weet!!!
Lieve groet

It's me zei

Leuk hoor....enne ik kan niet wachten op de volgende post....liefs van mij...xxx...

Het Hoogerhuys zei

Dat ziet er echt prachtig uit, ik ga het adresje ook opslaan, je weet maar nooit.
Ik ben benieuwd naar je aankopen.
Groetjes, Sandra

Yvonne zei

Ohh wat heerlijk om zo van Brocante naar Brocante te rijden zeg, wij doen het hier op zaterdag nog wel eens, ene keer in Groningen, andere keer Limburg, vind ik ook al genieten, maar dit lijkt me helemaal superrrrrrr
groetjes Yvon

Unknown zei

Wat mooi allemaal, prachtige foto's, dat sfeertje...hmmm. Ben benieuwd naar je vondsten! Groetjes Nicole

Linda Carswell zei

It sounds like a perfect few days away...this is such a beautiful part of France! I remember my visit to Chateau de Chantilly....the gardens are so beautiful!

Bonjade zei

Zo sfeervol....maar het meest benieuwd ben ik natuurlijk naar al je mooie vondsten ;0)
Fijne dag
Lieve groet

Sjoukje zei

wat een prachige foto's, echt genieten~! Ik kom via via op je blog terecht en vind het prachtig. Mooie sfeerplaatjes, ik ga nog even verder sneupen mar ga je zeker volgen. Misschien vind je het ook leuk om eens een kijkje te nemen op mijn blog.
dewithbrocante.blogspot.com
Fijne dag, groetjes Sjoukje

Petra zei

Wat geweldig daar zeg! Je zit vast nog na te genieten! Santé!

Linda zei

Wauw wat ziet dat er SUPER uit zeg. Krijg meteen zin in vakantie.Geniet nog lekker even na.
Groetjes, Linda

Siljo zei

Prachtige plaatjes
daar wil ik ook wel
eens rond lopen !!
Groetjes Joke

Jeanette zei

Dat ziet er zoals voorspeld echt heel erg leuk en gezellig uit. Ben ook heel benieuwd naar jouw aankopen.

Groet,
Jeanette

Passione Helena zei

Ooooh...Hennie, wat een fantastich adres!
Helemaal jouw style en kleuren... ik zou daar ook wel willen verblijven!
Wat zal je er van genoten hebben.
Geen Parijs, maar heerlijke uitstapjes!

Ik heb genoten van je foto's. SUPER!

Fijne avond,
Liefs Helena

Mayflower zei

Wat een prachtige plek om een paar dagen te verblijven Hennie'. De B&B, maar ook de omgeving, het ziet er allemaal prachtig uit.
Ben benieuwd naar al je vondsten.
Lieve groet, Mea

Pauline zei

Wat een heerlijke foto's. Zodra je de grens over bent is het al sfeervol, daar hoef je niet helemaal voor naar het zuiden te rijden. Je bent dus goed geslaagd; ik ben erg benieuwd. En adresjes mag je altijd geven *smile*.
Liefs, Pauline

Ik schijn sinds de problemen bij blogspot opeens "Lieje"te heten. Geen idee hoe dat komt, maar ik ben het gewoon haha.

flowers on my table zei

The B&B looks so lovely with the gardens and the surrounding countryside. Sounds like you had a good time and managed to buy a few things as well...perfect! Love Linda x

faire un songe zei

Hoi Hennie.. aankomend weekend ga ik naar de Picardie met mijn zus.. Heb je nog tips wat ik echt niet mag missen.. bij het zoeken naar leuke adresjes kwam ik weer hier,.. en waar kan ik het beter vragen..
We hebben onze overnachting in in de buurt van Ault
Misschien kun je me helpen.
Zou fijn zijn, alvast dank
Groetjes Hetty